Dedication, dag 7

Tänk att det får vara så nära. 300 steg från en perfekt vecka. Ett antal nödlösningar har det blivit men de känns allt mer bekväma. Visst är det lättare att gå på stället hemma men jobbigt nog när man kan öka hastigheten och hålla sig snabb och samlad. Dagens yogapass var mest plågsamt hittills, inte så konstigt med tanke på att temat var core. Rätt mör i ryggslutet nu. Lyckades klämma in en kvällspromenad på hemvägen. Det gick nästan bra och fick nästan ihop hälften av dagens steg. Tur att grusbacken finns tillgänglig hemma. Kändes lite skumt i dimman utan minsta bil i närheten.

Yoga: 29 min
Styrka: ingen
Steg: 10 540

Dedication, dag 4-6

Det var tydligen dags för lite bloggstrul igen. Egentligen är det mest datorn som bråkar men jag är för bekväm för att ominstallera den. Dagsnumreringen blir lite förvirrande då dag 1 i dedicationserien kom den 2:a januari och jag hade projektstart den första.

Dag 4

Yoga: 35 min
Gång: 10 217 steg
Styrka: 20 t-rodd, 10 stöten, 10 utfall

Dag 5

Lördag och promenaddag! Solen lös för fullt och allt jobbade mot äventyr. Magbråkets fortsättning ledde till att rundan gick runt hemmet. Det blev en liten bit längs höglandsleden och skogen runt huset.

Yoga: 22 min + 4 min
Gång: 11 682
Styrka: 20 t-rodd, 10 stöten

Dag 6

Otroligt seg dag, spenderade mycket av tiden i sängen med hantverk. På slutet blev det att dra ut och samla ihop dagens steg i mörkret. Vi kom hela skillingarydsrundan med inte jättestora problem. Alltid lite oroväckande att gå längre rundor när magen bråkar. Varit obekvämt kraftlös och behövde pausa yogan när jag blev för snurrig. Börjar kanske märkas att jag har viss blodförlust av magkrånglet.

Yoga: 29 min
Steg: 11 004
Styrka: 20 t-rodd, 10 stöten, 20 kettlebell swing

Dedication, dag 3

Nu börjar magen förstå att jag har något fuffens för mig. Om det är rörelsen, chiafröna eller kombinationen som är orsaken är rätt omöjligt att säga. Att gå kändes rätt omöjligt och det var nära att det slutade på 2200 steg men med ett knäppryck blev det ca 30 varv runt huset och några meter på grusvägen fram och tillbaka. Yogan var återigen ett långt och lugnt pass vilket passade väldigt bra då träningsvärken efter gårdagens utfall hunnit ikapp mig. T-rodden känns redan lättare vilket är lite kul. Till en början körde jag fem reps med varje hand i taget men nu kan jag köra tio i rad.

Dag 3

Styrka: 20 t-rodd, 10 stöt
Yoga: 40 minuter
Gång: 7238 steg